شروع مجدد کریدور اسلام آباد – تهران – استانبول (ITI)

به نقل از سایت موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن ج.ا.ایران، قطار کریدور ITI (اسلام‌آباد-تهران-استانبول) در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور مقامات عالی رتبه پاکستان، سفرای ایران، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان در اسلام آباد، حرکت خود را به سمت ایستگاه راه آهن زاهدان آغاز و امروز وارد کشور شد.
امین پوربرخورداری، مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس در گفت و گو با روابط عمومی موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه آهن اظهار داشت: در راستای فعال نمودن این کریدور در اولین مرحله، این واگن ها پس از ورود به ایستگاه زاهدان، پس از انجام عملیات گمرکی و انتقال محموله از واگن های پاکستانی به واگن اروپایی، به فورواردری شرکت رسان ریل پارس از زاهدان به سمت مرز ریلی ایران و ترکیه (رازی) حرکت خواهد کرد و مقصد نهایی این محموله آنکارا خواهد بود.
عملیات این پروژه با هماهنگی راه آهن های ایران، ترکیه و پاکستان و همچنین سفارتخانه‌های ایران، پاکستان و ترکیه و دبیرخانه سازمان اکو در تهران، به فورواردری شرکت رسان ریل پارس در حال انجام است.

او ابراز امیدواری کرد که با توجه به فعال شدن این کریدور پس از گذشت یک دهه و همچنین با توجه به امن‌تر بودن و مقرون به صرفه‌تر بودن هزینه‌های حمل ریلی در مقایسه با حمل دریایی و جاده‌ای، امیدواریم با تحقق حمل ریلی این پروژه، حمل و نقل ریلی بین‌المللی و حمل ترانزیتی این کریدور بیش از پیش توسعه یابد. لازم به ذکر است که این مجموعه در سال جاری نیز در جهت توسعه حمل و نقل بین المللی، نسبت به حمل ترانزیتی کانتینری از مبدا فنلاند به مقصد هندوستان اقدام کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


مطالب بیشتر

آدرس: تهران، خیابان خرمشهر، جنب بانک شهر، پلاک ۶۰، طبقه ۵، واحد ۹

کلیه حقوق این ‌سایت متعلق به شرکت بهینه ترابر آژور است.